Shaklee Collagen Plus Powder (Fungsi, Keistimewaan & Testimoni)

Shaklee Collagen Plus Powder (Fungsi, Keistimewaan & Testimoni)

Last updated on September 14th, 2022 at 02:08 pm

Kolagen datang daripada perkataan Greek yang membawa maksud ‘gam‘. Malah, kolagen sangat popular di dalam arena kecantikan wajah. Kolagen adalah protein paling banyak di dalam tubuh badan kita dan banyak ditemui di dalam kulit, tendon, ligamen, otot dan tulang kita.
 

Manfaat kolagen adalah sangat jelas iaitu untuk memberi kulit kekuatan dan keanjalan di samping menggantikan sel kulit mati kepada sel kulit yang lebih sihat. Untuk kesihatan tendon dan ligamen pula, dalam terma paling mudah, kolagen berfungsi sebagai ‘gam’ bagi tendon dan ligamen kita. 

Kerana itu, mereka yang memiliki paras kolagen di tahap optimum, akan mendapat penghasilan kolagen secara semulajadi dalam tubuh badan kita akan semakin berkurang dan perlahan apabila usia kian meningkat.

Proses ini akan menyebabkan berlakunya tanda seperti kedutan, kulit kendur dan sakit sendi. Faktor yang lain seperti , merokok dan selalu terdedah kepada cahaya matahari akan semakin kita.

 

Apa Itu Shaklee Collagen Plus Powder?

 
Manfaat Collagen Plus Powder Shaklee vitamin syaza
 
Perjalanan menuju kulit yang lebih tegang, berseri dan kelihatan muda dengan Shaklee Collagen Powder atau kini dikenali sebagai Collagen Plus Powder. Diformulasikan dari 4,000 mg Sisik Ikan Laut (Ikan Merah dari Laut Dalam), Vitamin C dan Vitamin B untuk menyokong dan menghasilkan kulit yang lebih tegang, muda dan jelita.
 

Keistimewaan Shaklee Collagen 

 
kelebihan kolagen shaklee berbanding kolagen lain
 
 

1. Sumber Kualiti Tinggi Dari Ikan 

 
Pemilihan kolagen Shaklee, adalah dari ekstrak Sisik Ikan Laut (Ikan Merah laut dalam) kerana keupayaannya untuk bertahan pada tekanan yang sangat tinggi di bawah air.
 
Ini menjadikannya sumber kolagen yang sangat tahan lasak dan berkualiti tinggi. 
 
Kolagen dari sumber ikan adalah yang terbaik berbanding sumber lain, kerana kolagen ikan, memiliki peptida dengan asid amino yang spesifik serta kepekatan glycine, hydroxyproline dan proline. yang lebih baik dan banyak berbanding kolagen dari sumber lain.
 
Apabila kolagen dari jenis ikan di ambil secara oral, hydroxyproline peptida tidak sepenuhnya di cerna terus kepada asid amino bebas dan boleh di kesan di dalam darah. 
 
Perkara ini akan membantu hydroxyproline peptida untuk menstimulasikan sel di dalam kulit, sendi dan tulang yang akhirnya menjadikan proses sintesis dan penghasilan kolagen secara semulajadi dalam badan berlaku.
 
Proses ini sangat penting untuk merangsang penghasilan kolagen. Kerana itu kolagen dari ikan adalah pilihan terbaik.

2. Terus Meresap Masuk Dalam Kulit dengan Cepat

 
Shaklee Collagen Plus Powder mengandungi berat molekul kolagen yang sangat rendah iaitu pada kira-kira 1,000 Dalton yang mudah di serap oleh badan pada lapisan derma dengan lebih cekap.
 
Bahasa mudahnya, berat molekulnya adalah seberat zarah, begitu ringan mudah meresap!
 
Ia memiliki berat molekul yang sangat rendah berbanding kolagen jenama lain di pasaran yang menjadikannya sangat istimewa.
 
Berat molekul rendah sangat penting di dalam memilih kolagen yang terbaik kerana berat molekul inilah yang menentukan sejauh mana penyerapan kolagen tersebut efektif untuk memberi hasil yang menakjubkan.
 

Tahukah Anda? : Stress, tekanan, terdedah kepada cahaya matahari serta merokok boleh mempercepat berlakunya kerosakan kolagen. Akibatnya; kulit kendur, berkedut dan rambut kering

3. Kaya Vitamin C & Vitamin B

Vitamin C di dalam Shaklee Collagen Powder menggalakkan lagi penghasilan kolagen serta membantu melawan radikal bebas.

Manakala Vitamin B2 dan Vitamin B6 menyokong metabolisma tenaga yang sangat penting dalam menghasilkan kolagen di dalam sel.

4. Bungkusan Mudah Sachet

 
Kolagen Shaklee ini datang dalam bentuk sachet yang memudahkan penggunaan segera pada bila-bila masa dan di mana sahaja.
 

Fungsi Shaklee Collagen Plus Powder

  1. Meningkatkan ketegangan serta keanjalan kulit
  2. Mengurangkan garis halus dan kedutan
  3. Mengecilkan liang pori
  4. Meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit
  5. Melembapkan kulit
  6. Membekalkan nutrien pada kulit
  7. Memberi kulit cerah sekata berseri
  8. Memudarkan pigmentasi
  9. Menyamaratakan tona kulit
  10. Menggalakkan penghasilan kuku yang lebih kuat, lebih tebal dan rambut berkilat
  11. Membantu menegangkan kulit kendur untuk tubuh badan yang lebih menarik dan sihat
  12. Menegangkan dan menganjalkan payudara

Cara Nak Minum dan Bancuh Collagen Shaklee

Testimoni Collagen Shaklee

Hasil 3 hari selepas amalkan kolagen shaklee

Testimoni Shaklee Collagen Powder Shaklee Makan Tiga Hari Dah Nampak Kesan Seawal Seminggu Kulit Jadi Cerah Jerawat Kurang

Selepas makan kolagen selama 3 hari sahaja, boleh nampak kesan perbezaan iaitu kulit beliau lebih lembap (moist). Dan parut jerawat hitam yang sebelum ni degil nak hilang, dah semakin pudar. 

*Beliau juga ambil bersama Vita-E Complex dari Shaklee untuk hasil lebih mantap bagi menghapuskan parut jerawat yang degil

Kulit Muka Lebih Anjal dan Kelihatan Muda

Testimoni Shaklee Collagen Plus Powder Kulit Muka Jadi Lebih Cerah dan Anjal Vitamin Syaza

Inilah tugas kolagen iaitu memberi keremajaan kepada kulit supaya lebih anjal *toink toink*.

Tak perlu guna suntikan yang tidak selamat, gunakan Collagen Shaklee yang bukan sahaja terbukti berkesan tetapi ianya selamat dan semulajadi.

Sunburn Hilang Cepat Consume Collagen Shaklee

Testimoni Collagen Shaklee Sunburn Cepat Hilang Recover Vitamin Syaza

Bila dah berjemur terutama di kawasan pantai dan laut mesti akan dapat ‘buah tangan’ iaitulah kulit akan jadi burn! Kalau mat salleh memang suka sunburn dengan suntan

Tapi kita orang Malaysia, tak berapa nak gemar bila kulit terbakar. But, memang itulah lumrahnya kalau kulit dah terdedah panas mentari bila main laut dengan pantai.

Jadi apa yang kita boleh buat ialah cepat hilangkan sunburn supaya tak jadi lagi teruk. Consume Collagen Shaklee, sekejap je hilang dah sunburn inshaAllah.

Selamat Tinggal Kulit Breakout

Testimoni Collagen Shaklee Kolagen Untuk Kulit Jerawat Breakout Vitamin Syaza

Sedih bila tengok kulit ada banyak jerawat berleluasa atas kulit? Apa susah, Collagen Shaklee kan ada!

Kulit Cerah Dua Minggu Minum Collagen Shaklee

Testimoni Collagen Plus Powder Shaklee Makan Dua Minggu Jerawat Kurang Kulit Cerah Vitamin Syaza

Dari berbintik-bintik kemerahan kepada bersih berseri selepas dua minggu ambil Shaklee Collagen Plus Powder.

DAPATKAN COLLAGEN PLUS POWDER HARI INI

HARGA SEKOTAK COLLAGEN SHAKLEE :
1 KOTAK (15 SACHETS) RM 298.00 – Penggunaan Setengah Sebulan
 
CARA PENGGUNAAN :
Untuk orang dewasa sahaja. Ambil 1 sachet sehari bersama makanan dengan campurkan ke dalam minuman kegemaran anda.
 
CARA NAK DAPATKAN COLLAGEN PLUS POWDER SHAKLEE HARI INI :

Hubungi Syaza di talian 0187684817 untuk order Collagen Plus Shaklee (klik di sini untuk WhatsApp)
 
//atau//
 
anda boleh terus buat belian sendiri menggunakan online banking, kad debit atau kad kredit daripada sini – Beli Collagen Shaklee sendiri tanpa melalui ejen
(Visited 2,036 times, 6 visits today)

9 Comments

  1. Cik Itah

    shaklee ni tak effect selera makan kan sis? sy takut ambik supplemen ni takut selera makin menjadi2 hehehe

    good sharing tho

  2. Vitamin Syaza (VS)

    Tak naikkan selera pun Sis. Melainkan kalau Sis memang amek set untuk naikkan selera makan Shaklee 😊 Boleh lagi kurus ada la hehehe. Biasanya badan yang senang naik selera lepas makan supplement ni ada 2 reason; 1) Badan kurang nutrisi, bila badan start nak adapt, dia akan haywire sekejap (2) Sebab kandungan supplement yang mungkin ada kandungan yang tingkatkan selera makan & berbahaya contohnya steroid//terlebih vitamin B. 😊

  3. norhidana

    untuk org yg dh masuk 40 mcm akak ni mmg perlukan kolagen tambahan…

  4. Vitamin Syaza (VS)

    hehehe, bahagia betul tu 😀

  5. Vitamin Syaza (VS)

    Betul tu akak. Untuk kesihatan tulang juga 🙂

  6. Unknown

    Collagen powder shaklee dapat turun kan berat badan x sis

  7. Vitamin Syaza (VS)

    Hai Sis. Collagen bukan untuk turunkan berat badan 🙂

  8. untung betul guna collagen shaklee ni. muka jadi glowing dan flawless gitu.

Leave a Reply