Tanda Awal Kolestrol Tinggi dalam Badan

tanda awal kolestrol tinggi dalam badan
Kolestrol yang tinggi dalam badan bukan sahaja membahayakan kita tapi juga boleh mengancam nyawa. Lemak HDL adalah sejenis lemak jahat yang membentuk kolestrol dan boleh mengakibatkan pembentukan plak di bahagian arteri yang kemudian blok saluran jantung. Kesannya? Semestinya penyakit berkaitan jantung.
Ada dua tanda utama yang menunjukkan kita mempunyai kolestrol yang tinggi. Tanda-tanda ini, adalah tanda yang sangat mudah untuk dikenalpasti di peringkat awal.
Tanda Awal Kolestrol Tinggi dalam Badan
1. Kaki Mudah Kebas dan Sesemut
tanda awal kolestrol tinggi dalam badan
Kaki mudah berasa kebas dan semut-semut. Perkara ini terjadi kerana darah bergumpal menyebabkan aliran darah tidak lancar di bahagian kaki.
2. Mudah Letih, Cepat Mengantuk
tanda awal kolestrol tinggi dalam badan
Peningkatan kolestrol menyempitkan pembuluh darah seseorang dan mungkin menutupnya kerana terdapat penghasilan plak di arteri. Ini menyebabkan aliran darah ke otak terhalang membuatkan cepat mengantuk.

Cuba check adakah kita selalu kebas kaki and asyik penat (sikit-sikit penat)?

Testimoni Omega Guard Shaklee Bantu Atasi Kolestrol
Terbukti dekat mak Syaza sendiri, alhamdulillah. Mak Syaza mengadu ada masalah kolestrol sejak dari awal tahun lepas, dan memang mak Syaza ada dua tanda kat atas!

“Kak, kaki mak ni selalu seram sejuk, kebas je. Kadang-kadang tak rasa,”
“Kak, mak cepat penatlah. Tak buat apa pun, penat. Mak rehat pun penat,”

Mak Syaza owner kedai makan taw. So memang selalu exercise di dapur hihi sebab mak tukang masak.

Syaza start bagi mak amalkan Omega Guard sejak pertengahan tahun lepas sampai sekarang.

Alhamdulillah bacaan kolestrol mak cantik sampai sekarang!

Doktor pun nasihatkan untuk teruskan pengambilan Omega Guard Shaklee sebabnya, Omega Guard ni minyak ikan yang ada kandungan asid lemak omega-3 yang memang terbukti berfungsi untuk membantu rendahkan paras kolestrol dalam darah kita.
Selain dari tu, kebetulan mak Syaza ni ada jeragat. Konsisten Omega Guard, licin jeragatnya! Hihi. Sebab minyak ikan memang berkesan untuk overcome masalah jeragat.

Nak order Omega Guard untuk bantu mak dan ayah awak turunkan kolestrol? PM Syaza di 018-7684817 (klik to wassap)

Categories:

6 thoughts on “Tanda Awal Kolestrol Tinggi dalam Badan”

  1. dear anies says:

    no 1 tu x dinafikan hehehe

  2. Shafyqah Azahar says:

    sha ada dua dua tanda ni hmmm

  3. Sha Mohamed says:

    Nice sharing Syaza.. kadang-kadang ada juga rasa kebas kebas nie..

  4. Ciktie says:

    Oo..boleh cuba ni

  5. Mrs. A says:

    Oh! Mrs. A ada gak kena yang no 1 expecially kalau duduk lama.
    Tak yah lama pun dah kebas n sesemut teruk.

  6. Shikin Razali says:

    Alhamdulillah, setakat nie kolestrol dalam badan akak masih dalam keadaan terkawal.. Syaza, akak tag nama awak, jemputlah join..

    shikinrazali.com/2018/11/mystery-boxes-giveaway-by-liyana-jasmi.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge